Friday, August 15, 2008

Tanri ne anne?


Kurabiye(10 yasinda)- anne bisiy konusalim, cok istiyorum, bu konum cok onemli

ben(22 yillik tecrube ile 20 yasinda)-konusalim kizim

K-bana "cok korkman lazim allahtan" diyolar hep, ondan korkmak zorunda olmak beni cok korkutuyor

B-Kizim kim sana cok kork diyor bilmiyorum ama bence cok degil hic korkman gerekmiyor yaradandan

K-Ama cok kizarsa oldururmus

B-Bu sendeki yanlis bir bilgi, tanri hic bir zaman oyle kizmaz ki; bizi hayret ve heyecanla izliyor; nasil cok iyi insanlar olmayi basarabilecegiz diye... biz onun, bizlerdeki guzelligi gormesi icin bir heyecaniz

K-bazen cok kizdigimda onu sorumlu gorup kotu seyler soyluyorum ona sonra da bana kizip ya beni ya da seni oldurecek diye korkuyorum

B-Tanri katil degildir kizim, bu bir. O bizim daha uzun ve daha mutlu yasamamiz icin melekleri ile hep bizi korur.Ikincisi senin agzindan cikan yahut aklindan gecen degildir onun icin onemli olan; en onemlisi kalbindekidir ve o hepimizin kalbindeki en az kendi bildigimiz kadar iyi bilir.Sen kalbini simdi oldugu kadar temiz tuttugun muddetce zaten sevgi ile butunlesirsin ve tanri bunu cok sever.

K-Madem tanri var, madem her seyi kontrol ediyo, neden insanlar birbirini olduruyo niye hirsizlar var heryerde?

B-Kizim, tanri herseyi paket halinde sunmuyo, bize akil veriyo ve nasil, tum zorluklara ragmen iyi insan olmayi basardigimizi izliyo... yani belli bir noktadan sonra kontrolu bize veriyor ama her zorlukta bizi koruyarak

K-herkezi mi koruyo anne?

B-evet kizim herkezi, secmeden.. sevgi ve iyilikle ilgili olan herkezi koruyor tanri.

K-haaa simdi olduu.. kotuluk yapan katile adamin birini oldururken yardim etmiyo o zaman

B-evet etmiyo kuzum, hatta onun yakalanmasi icin ugrasan guvenlik gorevlilerine de yardim ediyo

K-cezasini ceksin diye di mi?

B-evet bebegim

K-Anne

B-soyle kizim

K-ne kadar yasiycagimiza da tanri mi karar veriyo?

B-bence biz dunyaya gelmeden hangi ogretiyi sececegimize karar verip tanrinin onayiyla biz karar veriyoruz sureye de... bence dunyaya gelmeden tanriyla fikir birligi icinde geliyoruz buraya

K-Yani isimiz bittiginde gidiyoruz ve buna onceden kendimiz karar veriyoruz ve de tanri bunu biliyo?

B-bence oyle

K-cok rahatlatici.. ama sonra yine tanrinin yanina gidiyor olmaliyiz di mi?

B-evet bence oyle kizim; giden birisi beni aramadi cepten :) onun icin detay veremiycem ama bence oyle :)

K-anne bana soz ver benden once gidersen ben gelene kadar tekrar donmuceksin dunyaya, bi bulusalim arada

B-tamam soz kizim

K-birbirimize anlatacak cok seyimiz olur eminim

B-allah gecinden versin; eminim oyle olur kizim

K-Anne

B-soyle bebegim

K-artik ne sen ne ben olcem yahut sevdiklerim olcek diye korkmucam

B-ne guzel, nasil oldu bu?

K-hic bir seyin yok olmuyacagina inandirdin beni

B- :)

K- anne son bir soru, tanri bana kizmaz insallah.. ama kizmaz kizmaz.. sen o cok sakaci cok seker bir sey demistin :)

B- kizmaz annecim, tanri iyi yurekli hic bir dusunceye kizmaz.. ayrica elinde sopayla cezalandirmak icin beklemez..

K- anne.. hani tanri bizi, hepimizi, tum uzayi yaratti diyosun ya?

B-evet diyorum kizim

K- onu kim yaratti?

B-......

K-tanriyi kim yaratti anneee!!! tanrinin omru ne kadar?

B- tanri cok buyuk bir paket sevgidir kizim, kimse onu yaratmadi, bir SEVGI ve IYILIK dusun basi sonu olmayan, iste tanri odur.Ve bizler o sevginin ve iyiligin sadece kucuk birer parcasiyiz..gercek sevginin veya iyi duygunun basi sonu olur mu? olmaz, o sonsuzluktur degil mi? hani sonsuz sayi diyodun ya gecen gun...iste tanri da oyle, tanrinin basladigi yerin onemi yoktur; bittigi yer de olmayacaktir.. ayni sevgi ve iyilik gibi.. onemli olan orada olmasi ve hic bitmeyecegini bilmemizdir..

K- anne

B- soyle kuzum

K-ben tanrinin yarattigi bu anneyi seviyom onun icin seni sectim ben :)

B-bu anne de seni seviyor kuzucum hic bir zaman hic bir yerde bu sevginin bitmeyecegini bilerek... secilmis olmaktan dolayi da cok mutlu bu anne :)

2 comments:

Tabiat Ana said...

asllında gözlerim yaşararak okudum yazını sevgili gülteinen,
bu açıklaması zor bir şey aslında çocuk akıllarıyla onlara.cevapların benım için yol gösterici olacak.
bide seni seçmiş olduğunu söylediği kısımda dolan gözlerimi engelleyemedim bilesin

Anonymous said...

Benim minik kuzum da bir gun gelip bu sorulari soracak ve o zaman ben cok sansliyim cunku cevaplari biliyor olacagim.
En cok da olumu nasil anlatirim diye dusunuyorum. Cunku ben de hala kabullenemiyorum sevilenlerin bir gun gidecegini.
Tesekkur ederiz bizimle oldugun ve bizimle paylastigin icin ablam.