Saturday, August 23, 2008

Boyle birini tanidim

Gozlerim acilmis hayretle izliyordum cunku yine ayni seyi, hem de cok inanarak yapiyordu.

Nefes almadan konusurken agzindan cikan her sozcugun ilk harfi bir onceki sozcugun son harfine yapisiyordu adeta.
Bunu bir cizgi film sahnesi olarak dusunsem, agzindan cikan kopukleri de hayal edebilirdim adeta...Gulmemi tutmaya calistim...

Kesintisiz konusmasindaki yonlendirmeye calismasina ara verirse sanki olusagelecek bosluktan tum gercekler dokulecek saniyor, onun icin anlatacaklarindaki anlami arttirmak icin dogru durust vurgulama bile yapmiyordu.

Kagida yazsan agzindan cikanlari anlamsiz ifadeler olurdu aslinda.

Belki de o "es"var ya hani muzikteki bosluk; o olusagelmeyince gercek hayattan kacmasi mumkun oluyordu ne bileyim...

Ben hic nefes almadan dusunmedim ve kurgulamadim ki...

Ama onun, olusacak bir bosluga veya herhangi bir yerlerden ortaya cikacak gercekleri tasimaya tahammulu de gucu de yoktu, zira oyle bir durumda kendini kandirmasi da zor olacakti(belki de dusunmeye baslayacakti) ki bu hayati boyunca hic goze aldigi bir pozisyon degildi..

En guzeli sirtini dayadigi konusu bile olmayan davasinda hep birilerini suclamaya devam etmekti.
Hep baskalarini suclayarak hayat daha kolaydi sanki.

Magduru oynamayi seven gururlu edebiyati ve narsisistik yapisi ile hayati boyunca cevresindeki herkesi nasil da etkiledigini dusunurken gorme yetisini kaybetmisti adeta, zira su ilerleyen orta yaslarinda bile yapayalniz oldugunu ne goruyor ne de hissediyordu.
Hislerini aldirmisti belki de ne bileyim...

Anlamaya calismayi birakmis ben yine ve hala hayretle izliyordum!

Kendi inandigi yalanlari gercekmis gibi yansitmak cok kolaydi fazla dusunmesine gerek kalmiyor, yorulmuyordu; gereken extra eforu baskalarini didik didik etmek icin kullanmak da ayrica cok konforluydu.

Uc uca ekleyip konusurken sundugu ve savundugu konu ve detaylarin kimi zaman kendi icinde celistigini de farkedemeyecek kadar kendinden gecerdi kimi zaman; simdi de oyle olmustu.

Ancak aciyamiyordum bile...

Hicbirseye bakarken ne yapmak gerekirdi ki?

Yorgundum.

Yattim uyudum.

2 comments:

ABİ said...

çok güzeldi..

"Hiçbirşeye bakarken ne yapmak gerekirdi ki?"

çok güzel..

GULTEINEN ENKELINI said...

gercek duygumu vurgulamissin tesekkur ederim abi.
bana faydasi oldu..