Saturday, August 16, 2008

Dogum gunu pastasi ve Motta(1)



Hani donduk ya tatilden hem de cebimizde bir suru ani ile...
Cogu tatli bir de aci yuregimde; dusgezgini(ruhu sad olsun) gocmus gitmis bu diyardan kutlarken ben "dogum gunu"mu nese ile...
Aslinda aci iki; bir de komsumuz Tulin ablanin annesini kaybettik ama 80 ustu bu anneyi zaten bekliyorduk; 47 yas olumu kadar arkasinda birakmadi genc birilerini..
Donuyor ya hani dunya..
31 temmuz gecesi, dogum gunu kutlamasinda, istanbuldan kuzumu(universitedeki biricik arkadasim kuzum bu; kurabiye kuzum degil :)) da civcivini-o da kurabiyemin arkadasi- de almis getirmisim kusadasina basip kuzunun arabasiyle gelmisiz adaya, gercekten ayaklarimiz kicimiza vuruyor memleket ozlemi ile...

Tutturdu buyuk kuzum en son mangal icin etleri almis eve donerken "illa pasta da alcas!"
ben- kizim 42 yasindaki karinin dogum gunu pastasi mumu ile ne isi var toobe toobeee!
kuzu- yok yok illaki de billaki de alacas!!!

iyi dedik seyirttik Tansas'in Motta reyonuna dogru...
baktik baktik pastalara; kestaneyi cok severim!!! hemen havaya girdim benim pastam ya :P sectim bi pasta hemu de kestaneli :)) (sanki yiycem!) ama benim dogum gunum ya; olsun! herkes sevsin kestaneyi bu gece :P Bu arada kuzu parazit yapiyo "bu pasta tazemi?nerden geldi?nereye gitti? annesi kim? babasi kim? birbir dirdir virvir"
Bi dirsek attim bogrune! susturdum onu :)

ohh mis gibi duslar alindi; makyajlar yapildi (kuzum yine herkesi te tek oturtup boyadi ay ablam adeta bir prenses diana oldu bu sefer:) sikir sikir giyinildi.. sanki LAILA da dogum gunu kutlamasi yapilacak puhahhaa(bu arada ben bizim yazligin bahcesine "ayla cafe ve onyil bar" derim.. ayla annem...Onyil da babam(cumhuriyetin onuncu yilinda dogmus, ismi de ONYIL olmus ataturkcu babam benim).. sagolsun dostlar bizim yazlikta hem bes cayinda hem de keraat vaktinde bizde toplanir; biz de onlarla nefes aliriz hayata:)))

Neyse annemin lezzetli mezeleri, babamin zar zor yanan mangali ve kimseyle icemedigim tatli muhabbetli rakisi, alt evdeki canim komsu Yurdu abimin babama laf atmalari(Tulin ablacim yoktu, dedim ya onun da annesini kaybettik yakin zamanda:(....)derken cocuklar gittiiiii.. geldiiiii... pastayi takip ediyorlarken... arkadaslarini da topladilar siteden; pasta ufleme vakti geldi catti.. Neyse Efendim, ufledik ettik pastayi, tam once kendime servis yapicam; benim kurabiye LUP diye basimda bitti.. ilk tabagi ona verdim tabi hatun HOP diye goturdu ilk dilimin yarisini.. arkasinda kizim ve yigenim Onurun cetesine verildi birer dilim hop hop lup lup hersey salisenin binde birinde oluyor gibi adeta... derken bi anda herkes durdu; sanki koro gibi bir ses "ne kokuyor??? booyykkkkkk!!!" bu arada biri " bu yesil seyler ne?" diyor, annem de (polyanna ya:) "aman yiyin cocugum onlar antep fistigi galiba" diyor..

Sonucta is ortaya cikti! iyrenc bir "kestaneli!!" MOTTA pastasi ile karsi karsiyayiz! ve o yesil seyler zar buyuklugunde KUF ler!!!

"Nasil yani ama ben Tansas'dan alisveris yapmistim hem de bu Motta pastasi"derken...
Amaninn! o da ne??? cocuklarin hepsi pastalarinin en az yarisini yutmus!(bir cocugu kusturmanin ne kadar zor oldugunu onceki tecrubelerimden biliyorum!)

Kurabiyeme haykirdim"kizim hemen acilmamis kutu sut getir ve butun arkadaslarina birer bardak sut icir!hemen!sen de ic!"
Benimki gorev adami!firladi!!(sut urunleri ile karisik zehirlenmelerde en ise yarayan ilac bir bardak sut icmektir; bozuk sut ictiginizde de bir bardak iyi sut icerseniz hic bir sey olmaz)

Cocuklara sut icirildi, ailelerine haber verildi.. filan..
SOnuc hepsi hemen o gece ishal oldu!ve gecti...

Ancak; "pasta zehirlenmeleri cok tehlikelidir; ayni salam zehirlenmesi gibi! yani hastahaneye gidip bir sise serum alip cikamayabilirsiniz!" diye aklimdan derin bir yerlerden gelen teletex mesajlar geciyor bu arada...

"Hemen pastanin kalanlarini kutuya doldurup buzdolabina koyun!!" diye haykirdim!!

"Niye buzdolabina ?" dedi bir ses.

"Satin aldigim rezillik yeter; daha fazla bozulmasini ve kuflerin estetik sekillerini bozmasini istemiyorum!" dedim.

Hepimiz pijamalarimizi giyip yattik, ama ben tavsan gibi uyuyup arada kalkip cocuklarin nefeslerini dinledim.

Ben biliyordum yapacagimi...

3 comments:

ABİ said...

baştan pek bi keyifle okurken ve hatta hemen mangal rakı ve onyıl barı şööle gözümde canlandırmışken, kabus oldu final.. Eminim gereken yapılmıştır MOTTA'ya.. ve 1 olduğuna göre devamı var..

Tabiat Ana said...

çok geçmiş olsun bence de yapılması gereken bişey var !

Delfina ; said...

biz de geçen sene kremalı aldığımız pastanın,kremasının bozulduğunu gördük ve iade ettik.Motta duyarlı davrandı değiştirdi ama koca firmadan böyle şeyler çıkınca insan güvenemiyor artık...

2.kısmı heyecanla bekliyoruz :)