Wednesday, June 03, 2009

En degerli sanat eserim...

Bir tanecik kurabiyem...


Yalan yanlis birseyler karalamaya calistigim, veya boyalari simarikca karistirdigim, sonra da "ay ne guzel resim yaptim ben" dediklerim degil asil SANAT(!).
Benim en kiymetli sanat eserim; bir tanecik kurabiyem...

Bugun ilkokul bitirme tezimiz "Dunya Fuari" katilimimiz vardi okulumuzda.

Tam 3 aydir bu projeye hazirlaniyordu(k) kurabiyem.

Dile kolay yetmis kusur ulkeden ailenin cocuklarini gonderdigi bir okula giderken kurabiye; bundan aylarca once ulke isimleri bir torbaya koyuldu ve TOMBALA hesabi her cocuk bir ulke cekti.Ana kural "kendi ulkesini cekerse geri atacak"ti...

Bizim bahtimiza SRi LANKA cikti.Aylarca Sri Lankayla yattik onunla kalktik; her hafta kurabiyem proje calismasi ile ilgili haftalik rapor hazirladi ogretmenine ve bugun final gunuydu :-D cok yoruldu vallahi bebegim...

Bugun resmen "uluslararasi fuar" vardi okulumuzda;
biz hepimiz birak kurabiyeyi is yerimdeki kizlar dahil, dayimiz, civcivimiz, hepimiz heyecanla bekliyorduk bugunu; dile kolay hepimiz Sri Lanka'yi en ince detayina kadar ogrenmistik kurabiye sayesinde.Simdi sira sunum zamaniydi; sagolsun dayimiz da civcivimiz de sirketten en yakin arkadasim Sonalimiz de yanimizdaydi bu onemli gunumuzde.

Sirketteki kizlar derdiler, cattilar vallahi de Sri Lanka kostumu buldular bebegime.Kostumle kalmadi, bir de bir tanesi cicek pazarina gidip taze yasemin aldi; iplere dizdi ve 48 saat boyunca soguk hava zincirini bozmadan bugune taze yetistirildi o cicekler...

Canim arkadasim Sonali de usenmedi geldi giydirdi kizimi sabah sabah okula.


(vallahi bir gun once benim uzerimde prova yapip bana anlattilar sirkette, 8 metre kumasi cocuga nasil saracagimi ama, bir gece once evde ben denedim; kurabiyem bana "anne emin misin Sri Lankalilarin sigara boregi gibi ortada dolastigina" deyince ben iMMMDAAAKKK moduna girdim ve mecburen geldi yardima arkadasim:-P)
Ve cok seker yapti zaten bonibonlarla dolu olan kurabiyemi...


Bugun artik projelere not verilme gunuydu; 100kusur besinci sinif cocugu oturdular masalarina "mufettisleri" beklemek icin... heyecan doruktaydi...


Ama bizim canimizdi; bir tanemizdi bir tanecik kurabiyem...

O bizim zaten hep "En birincimiz"di...


Kurabiyemdi benim yahuuuu "dunyanin en degerli kurabiyesi" olarak zaten yuz puan almisti benden....
Ve yarin...
Yarin sabah gunluk makyajimi yaparken "rimel" surmeyecegim, cunku sabah 10'da kurabiyemin "Ilkokul mezuniyet toreni" var.
Ne olur ne olmaz; belki cok sicak olur; terden makyajim dagilir falan :-PPPP ...
Benim BiR TANEM 11 yasini bitirip 12'sine girdigi benim icin cok anlamli olan bu ozel ve guzel gunde hem de ilk okuldan mezun olacak..
ABLA kurabiye olacak benim "Bonibonlarini bile yemeye kiyamadigim biricik kurabiyem!"
abla olacak :"") ........



10 comments:

Kubilay Kızıldenizli said...

Biz Türkiye'deki dayıları, teyzeleri,anneanneleri,dedeleri, kuzenleri hep beraber toplanır koklaya koklaya yemeye kıyamadan örselemeden severiz onu.
Gurur duyduk.
Senin mutluluğuna ortak olduk...
Hem yeni yaşını, hem ilk mezuniyetini hem de projedeki başarısını Türkiye'den kutlarız.

Anonymous said...

Dayanışma ve sevgi zincirinden oluşan topluluk var canım karşımızda.Halkanın başlangıcı muhakkak sensin...Hepinizin yüreğine sağlık.

Kurabiye ne gelince anne+anne= harika çocuk.

Söylemeye gerek yok ama biz büyükler duramayız işte..))

Senin yetiştirdiğin çocuk işte bu bu buuu...Duyarlı olanlara duyrulur.
Rabbim başarılı sağlıklı mutlu neşeli sevecen çılgınca hayat dolu
üretken insanlığa verimli vs vs vs olsun..çok öpüyorum ikinizde..
Helal olsun SANAAAAA helal olsun SANAAAAA.

NİLLY

hep said...

Ah güzelim benim ne şeker olmuş:) Öp bizim için de Kurabiye' yi. Kurabiyenin "sigara böreği" esprisine de çok güldüm bu arada, canım benim:)
Kutluyorum ikinizi de. Sevgiler

Unknown said...

Eliiiiifffff!!!
Cok tebrik ediyorum hem yeni yasini hemde, ilkokul mezuniyetini! Sri Lanka giysisi cok yakismis bence her gun giymen lazim. :)

Cok opuyorum hepinizi cok ozledim! <3

Tim

Tabiat Ana said...

sevgili kurabiye,
gerçekten seni tanıdığım bu zaman içersinde oldukça büyüdün :)
bir kere bile yakından görmediğim ancak sanki çok yakın bir arkadaşımın çocuğu gibi olan seni, uzaktan belkide (aslında) oldukça yakından izleyip takdir ettim.
Bazen annene verdiğin dersler aklımı aldı ,bazen birlikte yaptığınız güzel işler hep bende "evet bir gün Doğa büyüdüğünde mutlaka" dememe sebep oldu.
Üzerine görev edindiğin her işin altından en güzel şekilde kalktığına ve ilerde de kalkacağına eminim.Umarım tüm başarılarına ortak olma ve seninle gurur duyma şansımız olur.
Seni ve elbette anneyi de kocaman öpüyorum.
sevgilerimle

Açalya said...

Gozlerimden yas gelerek okudum sanki sizleri taniyormusum gibi. Ne kadar gurur verici birseydir kimbilir!
Kurabiyenin yeni yasi da, mezuniyeti de kutlu olsun.

ABİ said...

Elif ablaya İzmir'den çok sevgi ve selam... Tebrik ediyoruz her ikinizi de... Çeşitli ve çok sebepten ötürü.:)))

gülçin said...

önce başlığı gördüm, "ne yazmış ki" diye düşünerek açtım, ne olabilir ki, "en değerli sanat eseri kurabiyedir!" diye düşündüm. vallahi öyleymiş! çok duygulanarak okudum, sevgi ve gururunu paylaşıyorum. doğumgünü de kutlu olsun mezuniyeti de. böyle bonibonlarla dolu günleriniz olsun :)

sevgiler.

aysebebek said...

"Sigara böreği esprisine bende çok güldüm valla.Senin halinde bir an için gözümün önüne gelir gibi oldu..Hahha!

Gurur duydum hem seninle,hem Kurabiye ile ..Muhteşem İkili...

Abla Kurabiye,yeni yaşını ve mezuniyetini kutluyorum..

Yolun hep açık ,gittiğin yolda da dünyanın tüm güzellikleri hep seninle olsun...

111

egemavisi said...

Tebrik ediyorum kurabiyenizi ve sizi.