Tuesday, May 12, 2009

Olum acisini izledim ben bugun

Bugun.

Ogleden sonra kahve almaya gidiyordum.

"oghh buuhhooonngggg.. agghhhhh....." gibi sesler duydum.

Masalarimiz acik ofis seklinde.
Bu ulke hic birimize ait degil; dunyanin dort bir yanindan geldik, calisiyoruz iste bir sekilde uzmanligimiz olan alanlarda.... Hepimiz gocmeniz; ailesinden uzak!

Kocaman adamlarin hic biri ortada yok tesadufen; ve o anda bir ben bir de satistaki Filipinli kiz duymusuz tuhaf sesleri diyorum ya saniyenin binde biri salisesi bir olay.Kostuk gittik sesin geldigi yere beraber, bakislarimiz kesistikten sonra sadece "endise"de...

Bulduk adresi!
Endonezyali bir arkadasimiz; artik boynu kafasini; iskeleti vucudunu tasimayacak halde jole gibi sandalyesine yayilmis dusmek uzereyken bir yandan ben bir yandan filipinli kiz yapistik yanlardan sandalyeden kayip dusmesin diye...
Ben 60 kilo filipinli kiz 40 bilemedin 41...
Arkadasimiz kocaman!Ayaga kalkinca iki tane ben!
Dev gibi bir adam!!!

Telefon elinden dustu "MY MOM DEAD!!!!" demeden once.

Elim ayagim kesildi; adamin annesi olmus; adam fenalik geciriyor ve kocaman bu adami nasil tuttum birileri yetisene kadar allah biliyor; bir yandan HEEELLLPPP diye haykiriyorum.Benim tansiyon zipladi sanirim tavana!Ellerim titriyor artik tutamiyorum birakacam adam yere dusecek yani...
Sonunda kicini kaldirdi geldi birileri.

Endonezyalilar koyu renk derili olur; ayni zencileri merak ettigim gibi; Endonezyalilari; Pakistanlilari; Guney Hintlileri filan; merak ederdim ve kendi kendime derdim ki "Yaa bunlarin rengi atmiyor acik vermiyorlar ne guzel; bir de kizarmiyorlar utaninca harika!!!"

Ben bugun koyu renkli bir insanin teninde olum acisinin yesilini gordum.

Yemyesil oldu adam!!!

Annesi oldu; anneler gununun 2 gun ertesinde; biz su icirirken "anneler gununu kutlayamadim annemin, hatlar cok yogundu" diye agliyordu....Kolumu tutup tutup 3 kere bana "bir kere konussaydim keske degil mi" diye sordu; sanki bunlari ayarlayan benmisim gibi...
""Keske"dedim ucunde de her birinde daha da cok kanim cekilerek.

Adam kocamandi mocamandi ama... "Anamin sesini son bir kez duyamadim" diye aglayan bir kuzuydu hemen kucacigimda...

Kucagimdaki agir et yigini annesinin renkli kuzusuydu iste...

Cokk uzulmus; kendini annesizken yitmis gitmis "anasiz kaldim" hissetmisti...

Kendi kuzum; kurabiyem geldi aklima;

Hic olmemek; kuzuma bu aciyi hic hissettirmemek istedim!!!

keske yapabilseydim... olumsuz olmayi basarabilseydim...

keske.

9 comments:

Kubilay Kızıldenizli said...

Hiç birimiz bir Desulforudis audaxviator değiliz malesef.
Önce anamızın ölümüne üzüleceğiz ve sonra çocuklarımız bize...
Sıralı gitmek en iyisi...

hep said...

:( Hayat ve ölüm nasıl da bir arada yaşayıp gidiyor...Sen de acıya bulandın kıyısından, etkilenmeden edemezdin, edememişsin. Üzücü....

Arif Ucar said...

Olum acisinin yesili...

Olumun soguk yuzu...Mavi ! bana olum mavi gelir.Mavi bir duman.Olum acisi da yesil oluyor hi ?
Ani yasar gibi oldum.
Sevgiler

nilly'nin dünyası said...

Analı kuzu kınalı kuzudur...

ABİ said...

yüzde yüz üzücü ve etkileyici bir olay ama ölümsüz olmak istiyorum dediğinde "drakula'ya bi sefer ısırttırcan..." gibi adi bi espri geldi. sonra yazmamaya karar verdim. yazmadım da zaten.

aysegul said...

Sevgili Gültein abla,hayatın bir gerçeği:((.. Sıralı ölüm yine de en iyisi.Size ve ailenize uzun ömürler dilerim.
Sevgilerimle...

GULTEINEN ENKELINI said...

@kubi, sirali olsun dedigin gibi :-(

@hep, dii mi; nelerden bahsediyorduk neye sahit olduk... yasam bu iste; bir kibrit copu isigi kadar!

@Arif, lutfen yogun yaz; senin kalemin cok iyi hissediyor ve seni okumak istiyorum bencilce...

@7.oda :-((((((((

@nilly, buyumuyor kuzular; simdi annemi daha iyi anliyorum.

@abi,
allah canini almasin senin; guldurdun beni yazmadigin iyi olmus da... drakula bul filan.. nerden bulcas?gasteye ilan versek? etik olar mi?

@aysegul kuzum, sagol iyi dileklerin icin.sen cok iyi yetistirilmis iyi kalpli bir kuzusun...

aysebebek said...

Seni çok merak ettim

111

Tabiat Ana said...

:(
gerçekten çok üzüldüm...