Friday, January 11, 2008

Turunun son ornegi (2)


Bu hikayeyi duyduktan sonra yeterli kadinin ne oldugu sorusu geldi yine aklima.

Yeterli ve guclu kadin; asla bir suru arkegin tabir ettigi gibi “kendinden başka kimseye ihtiyacı olmayan ve gelene gidene rağmen tek gerçeğin kendisi olduğunu anlamış feminist kadin” degildir.

Yeterli ve guclu kadin, zeki, basarili, kendine sonuna dek guvenen, hayatın pesinde suruklenen degil hayatı pesinde surukleyen kadındir.

Ne olursa olsun en nihayetinde bir kadın oldugu unutulmamalıdır ama!!!

Kadinin yeterlisi kendisine sunulan sartlar dahilinde tum donanimlarini “gerektigi gibi verimli bir sekilde kullanan” kadindir.

Bir gun bir toplantida adamin biri suna benzer seyler soyledi : “ Kadinlar ruhsuzlaşıp, kariyer sahibi olup, yalnız olup soğuk görünmeye calisiyor, bunu becerdiklerinde TAMAM BEN OLDUM diyorlar. Mutsuz olmak iyi bir şey sanki. aferim kadınlara hepiniz güçlü olun şimdi. Hah hah hah hah... Bu kadinlar hayatta hiç bir halta da yaramazlar, anca nefes alıyorlar işte. Manyakligin degisik bi turu! Erkegin kanadina siginmanin luksunu de olene kadar tadamayacaklar!”

Ha? Yok yok, merak etmeyin adam sonra tarafimdan imha edilmedi:))))) Sadece pis pis baktim ve olay mahalini terk ettim... Niye muhattap olayim ki, o geri zekaliya gore, freni bosa alinmis bir TIR i 3 metre cekebilen kadin guclu kadindir! Birak ayni dilde konusmayi, ayni gezegenin dilinde bile konusmuyor olacagim kimseyle polemige girmem.

Sevmek ve fedakarlik yapabilmek GUC gerektirir. Guclu kadinlar erkekleri zayif kadinlardan daha iyi severler..

Gucluler gerekceyle, zayiflar bahaneyle sever.

Gerekceyle sevebilmek icin kuvvetli olmak, o gerekceleri takip etmek gerekir. Gerekceler karsi tarafin bilincli destegiyle somutlasir ve daha buyuk enerji ve sevgi olusur.
Bahaneler akan suyun hiziyla degisebilir.


Cok para kazanan erkegi olmadan varolamayan, bir fatura bile yatirmayi bilmeyen, aksam ne pisirecegine bile karar veremeyen ama erkeginin nefesiyle de kimseye eyvallahi olmayan kadindan ziyade;

colugunu cocugunu korumak icin mucadele veren, herkes gibi aci ceken ancak bunun hayatini yolundan cikarmasina izin vermeyen kadin degil midir guclu ve asil olan?

Cogu kadin taniyorum, evde saatlerce zirlar ancak disari cikarken basi ve sirti dimdik kapisini kilitler.Cenesi asla gidisina yaklasmaz!

Uzuldugunde icinin sicakligi sadece kocaman bir yastik, ama isiklar yandiginda yaydigi sicaklik yuzundeki kocaman gulumsemedir.

Kollarini actiginda bebesi icin o kucak o kadar buyuk ve guclu acilir ki sanki oraya bir duzine yavru sigar.

Gerekceli sever, gerekceli korur, gerekceli hesap yapar...

Yok yok evet ya... ben hesapsiz kitapsiz sebepsiz bahaneci ve turunun son ornegi olmaktansa;

Gerekceci “gicik kadin” olarak kalmayi tercih ediyorum...

2 comments:

Anonymous said...

Güzel ve değişik bir gözlem ve değerlendirme. Bu türe girdiğini düşündüğüm üç kişinin yaşamımda etkileyici yeri oldu. Gözlemim o ki bu türün ortak özellikleri bu yaşam türünü bilinçli seçme, bu kişiliği "amaç" edinme var; bir de aşırı ego gözlemledim. Yaşam arkadaşı olarak şizofreni sınırında kişiliksiz, lise sınırında eğitimsiz, yaslanmayı yaşam biçimi olarak seçmiş zayıf erkeklerin seçilmiş olduğunu görmek önce şaşırttı beni, sonra bunun "amacın" bir parçası olduğunu anladım. Aslında bu türün güçlü olduğu fikrine katılmıyorum, belki de bunun nedeni bu güçlü "sahne" kişilikleri ile içerideki gerçek kişilikleri arasında uçurumlar olduğunu görme fırsatını bulduğumdan bu.

etki alanı said...

Beni ağlattın...
Ama dışarı çıkarken, çenem gıdıma hiç yapışmıyor benim yüreği güzel arkadaşım..
Tütü