Saturday, December 13, 2008

(tuhaf o sey 01) Dunya yuvarlak degil mi yoksa?



GalileO Figaro' yu herkes bilir ya da bilmesi gerekir; İtalyan fizikçi ve gökbilimci Galile 1633 yılında Engizisyon mahkemesine çıkarıldı...

Suçunu hepimiz biliyoruz. Dünya'nın yuvarlak oldugunu ve döndüğünü söyluyordu ve... Kiliseye ters düşüyordu.Adam su "dumduz dunya'ya yuvarlak diyordu yaaa!!!!"

Copernic’in de etkisiyle Galile bu öngörüsünü kanıtladığı zaman, insanoğlundaki saplantıların ne kadar yanlış olabileceği kendiliginden cikti ortaya...
Copernic, Galile nin bir "erkek cadi" olmadigini tarihe yazdi.

İncil için bir dostuna yazdığı mektubundaki su tek satirla da, gercekte bir donemin tum ozelligini ozetliyordu:

"İncil, bilimin yerine konamaz ..."

Bunlari duyumsadiktan sonra kendi koklerimdeki buyuk degisim, gelisim, kurtulus geldi aklima; kendi kendime "kurabiyeyi bir sonraki tatilde Anitkabire goturmeliyim" diye planlarken...

Ataturkumu hatirladim, daha da cok sevdim hem de.

Benim Ataturk'um de , en az Galile kadar ya da insanlari ortacag karanligindan kurtaran her dusunur gibi, Turkiye'de de halki dincilerin, kendi kendine uydurduklari ve kurduklari egemenliklerden kurtardi dedim kendi kendime.

Asil laiklik budur anlayana anlamayana budur yahu; insansal bir evrimdir Atamin yaptiklari diye haykirmak istiyorum; ben donem donem geliyorum ulkeye, ulkemize; ormani disaridan gozluyorum, ancak her geldigimde biraz daha uzuluyorum.

Ben goruntu degisiminden rahatsiz oluyordum bundan 2 yil once; ancak son 1 yildir beyinlerin delikli peynir olmaya baslama durumu beni cok rahatsiz etmeye basladi.

Ben Ataturku ve "Beni görmek demek, mutlaka yüzümü görmek demek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız, bu kafidir" diyen aklini seviyorum...

Aynen ortacagin ilkel dusuncesinde, dunya yuvarlak yuvarlak, yumusak yumusak donerken "dunya yuvarlak diyeni yakacagiz" denen ateslere karsi verilen bir savasi hayranlikla ogrenip kitaplardan animsadigim gibi, daha da cok hayranim Atamin yapmaya calistiklarina, bir de aktif destekleyicisiyim!

Domates tohumu ekmek bile yasakti yahu bu topraklarda; hepsi seytan isiydi!
(Bu arada bilmiyorsaniz soyleyeyim; domates dunyanin en basarili anti-oksidan sebzelerinden birisidir)

Patlayasiya fikri bile olsa kadinlarin konusmasi yasakti; kadinlar cunku seytanin ortagiydi!
Kadinin fikri bile seytandi!
Hele de saclarinin her teli seytan oku olarak ugursuzluk getiriyordu!
Tum seytan oklarinin mutlaka ama istisnasiz kapanmasi gerekiyordu.
Mumkunse BIR TEK TEL bile disarida kalmamaliydi!
Uygulaniyordu!
(Dunyanin bazi yerlerinde haa uygulaniyor!!!)

Durduruldu!

(SONRA DA BIR ACAYIP BIR SEY OLDU)

Ancak hala vallahi de benim sacimin bir teli seytanin oku degil!!!
Ben de degilim seytan!


************

İnanç özgürlükleri, bireyin yahut cemaatlerin, yönetimlerden istedikleri özgürlüklerdir. Böyle bir istekte de haklıdırlar.

Haklidirlar daaaa....

Ancak DUNYA YUVARLAKTIR YAHU!!!!

ve sen bunu okurken de hala donuyor; ve bir saniye oncesi asla geri gelmeyecek :'(

6 comments:

Asortik Krep said...

Dünya düz değil ,yuvarlak hayatta bazılarının inandığı gibi değil ama farkettiklerinde çok geç olacak!!

Abi said...

geçmişte güce ters düşenlerin idam edildikleri gerçeği..
bugün de oluyor..
yarın da olacak..
doğruyu bulmak için bazen kendini feda etmen gerekiyor.
dün/bugün/yarın..
kendini mi daha çok seviyorsun, insanlığı ve insanlığın geleceğini mi?
soru bu işte..

GULTEINEN ENKELINI said...

Sevgili Asortikkrep; haklisin, umarim "dumduz" etmezler :-(

Sevgili Abi; guzel soylemissin, "kimse yanmazsa karanliklar aydinliga cikmaz" diyorsun sanirim.
Igneyi kendime batirdim vallahi :-(

hep said...

Efenim Darwin Efendinin evrim, Einstein Efendinin izafiyet, benim de zaafiyet teorim var. De buyur çık işin içinden. işin yoksa ispatla...bu karda kışta kim isbatlıycak şimdi... bi de Engizisyon mahkemesi var üstelik.Aman banane beklesinler ve göremesinler :P

yürekli olmak ya da olamamak...işte bütün mesele bu...

de...nolcek bu memleketin hali??


yüreciğini sevdiğim dostumun gözlerinden hassaten öpüyorum.

GULTEINEN ENKELINI said...

hep sahanesin!

ve inanilmaz dikkatlisin ;-)

GULTEINEN ENKELINI said...

Bir de "zaafiyet teorisi" beni oldurdu :-) hehehe