Saturday, February 14, 2009

DIKKAT! Bu baligi yemeyin!!!!


Hurriyet net de gorunce sasirdim kaldim!

Bu arap korfezinin baligi cunku!!!(İstanbul Üniversitesi (İÜ) Su Altı Enstitüsünden Doç. Dr. Ahsen Yüksel, ana vatanı Kızıldeniz olan ancak küresel ısınma nedeniyle son yıllarda Süveyş Kanalı'ndan geçerek Ege ve Akdeniz kıyılarında sıkça görülmeye başlanan balon balığına karşı tüketicileri uyardı.)

Hatta o kadar cok animiz var ki bu balikla, animsamak icin oyuncagi bile var bizim evde... Hala Bir tanesini yakaladigimizda "dayi" nin kucagina atariz, o da sismesini bekler, balik sisince(sismesinin sebebi dusmanini korkutmak icin ama sisince de cok sevimli oluyor) dayi bizi guldurmek icin elinde 2-3 hoplatir sisen baligi "ay ay cok korktum ne bicim canavar buuuuu" der denize atar elemani...

Yani bizim tanismamiz da cok sevimli ve acayip olmustu bu balikla; tutuyorsun elemani; oltadan cikartirken ve cikartana kadar normal boyutunun 3 kati filan oluyor... Sisiyor da sisiyor hayvan!Balon gibi!

Ilk tuttugumuzda "aa ne seker lay lay lomm bir de yesil balik yiyices!" diye atmistik buzluga fakat ayni gunde bu balon baliklar konuyu abartti!



Bizim Caniko capayi cekerken bir tanesinin agzi capaya takilmis "capayla balik tuttuk hahahha derken ;daha da tuhaf bisiy oldu; capa yukari gelirken biri sanki "birakma beni asskimm beni de aaallllllll" der gibi yukari yuzuyordu...Aldik tabi onu da kepceyle!

Aksam, bu gun boyunca tuttugumuz; tutulduktan sonra acayip sumuksu olan baliklari yemesek mi diye dusunup balik cinsleri kitabina basvurduk:
"Bu cins yendikten sonra 5 dakika icinde insani felc edip oldurur sakin yemeyin!"

Iyi mi? :-)

E tabii ki yemedik.

Fakat daha sonra uzak dogudan cok daha enteresan bir bilgi duydum:
Bu baliklar aslinda yenebiliyormus, fakat cok ozel bir muamele ile zehiri cikartildiktan sonra!
Japonya'da bir musteri bu baligi siparis ederse; garson alkislamaya basliyormus, ve sonra diger musteriler...
Baligi servis etmeden once musteriye kagit imzalatiyorlarmis "kendi irademle bu baligi siparis ettim" diye.

Sonra musteri tatliya gectiginde garson tekrar bir alkis baslatiyormus ve tum restoran alkisliyormus.
Adam olmedi diye heralde ne bileyim...

Amcaya afiyet olsun ama sahsen ben, oldum olasi adrenalinli hic bir seyi sevmedim sevemedim; lunaparktaki donmedolap da dahil:-)

(bana sakin "o zaman neden suyun altina 25metre daldin demeyin, onun bana ait hikayesi baska cunku:-S )

5 comments:

Kubilay Kızıldenizli said...

Sen yine de yeme yeme... Hoş bir Kızıldenizli olarak tüm o denizin sahibiyiz bize bişeycik yapmaz ama...
Sen yeme..
Ama dal 25 metreye, basınç insanın kemiklerine iyi gelir...
Sonra mavilik, "derin" mavilik.

Unknown said...

Bende okudum bunu bugun hurriyet de simdi burda goruncede sasirdim ehhee :)

GULTEINEN ENKELINI said...

Yok kuzen yemem de dalmam da...
Dedim ya adrenalin bende gerginlik yapiyor :-P

GULTEINEN ENKELINI said...

Timurcum sen anladin o PUF FISHi...

:-P

GULTEINEN ENKELINI said...

yaaa lutfen baglantidan "canim halkim"in yorumlarini okuyun!
besbelli ilan edilmis yemeyin diye, hala "odunu temizleyin cigerini bilmemne yapin yeyin" diyorlar yaaa...