Saturday, October 18, 2008

Tanri ne anne? (2)

Kurabiye- Anneee

Ben- Soyle kurabiyem.

Kurabiye- Anladim Tanrinin varligini o derin bir SEVGI ama bana "nerede ve ne zaman" basladigini soyleyemedin bi turlu biliyor musun?

Ben- Bana olan sevgin ne zaman basladi kuzum?

Kurabiye- Beni dogurdugun zaman...

Ben- Ha ha ha haaaa.. dalga gecme benimle, sen beni sadece kokluyordun o zamanlar ve kokumla kendini guvende hissediyordun... O sevgi degildi, kendini guvende hissediyordun ayni bizim kucuk kedi mitten'in sicaklik aramasi bizim onu sakinlestirmemiz gibi... bana simdi gercekten soyle bakalim kuzum; sen beni ne zaman daha az seviyordun da sonra neden ve nasil daha cok sevmeye basladin?

Kurabiye- Ama ben seni hic simdi sevdigimden daha az sevmedim ki!

Ben- Cok dogru bu soylediklerin cunku basini sonunu hesaplayamaiyorsun; baslangici yok degil mi kuzum bu yasina kadar tanidigin "sevgi" nin... senin tanimlayabilecegin en buyuk sevgi anne ve/veya baba sevgisi cunku... sana soylemeye calistigim sey o iste...

Nasil kalbinde sevginin basladigi yeri gercekten bilemiyorsun; Tanri oyle buyuk bir sevgi paketi! senin benim gibi kollu bacakli insan formunda degil Tanri.
Sevgi varsa vardir, yoksa yoktur; basi sonu yoktur, "az vardi da sonra bitti" gibi bir sey de yoktur gercek SEVGIde.


Tanri SEVGI formunda bir tanem; Tanri IYILIK formunda.
Ondandir hep sevelim insanlari ayird etmeyelim, iyilik yapalim, ustumuze dusen gorevleri yapalim, iyi ogrenci olalim, iyi calisalim is yerinde, iyi yonetici olalim, iyi isci olalim, iyi anne olalim, iyi baba olalim, kimseyi kucuk gormeyelim, herkese once saygi sonra sevgi ile davranalim demelerimiz.

Tum bunlari yaparken ulasmaya calistigimiz Tanrinin bize ogrettikleridir, her biri birer Quiz dir. .Onun bir parcasi oldugumuzu yani "sevginin bir parcasi" oldugumuzu kabul ettigimiz icindir hepsi.

Ben BUTUN un parcasiyim ama asla sen ayni BUTUN un "daha kucuk" bir parcasi degilsin canim kizim.
Tanri adildir, esittir, ve bana ben oldugum kadar pay verirken sana sen kadarini da verir.Hepsi, hepimiz ayniyiz yani.
Sen sadece buyuyor ve ogrenmeye, anlamaya calisiyorsun, daha guzel anla diye derslerini daha cok calisiyor, aklini buyutmeye calisiyoruz beraber.Annelik babalik extra ev odevi gibidir bize gore; biz de daha iyi olmaya calisirken iyi olmayi ogrenen cocuklara iyiligi, sevgiyi, dogruyu ogretmektir annelik babalik.

Biz elimizden gelenin en iyisini yapmakla sorumluyuz Tanriya karsi.Ve en iyisini yapariz hepimiz kendi ogrendigimiz kadari ile.
Bir de Tanri melekleri ile cocuklari daha fazla korur, her seye, herkese ragmen.

Kurabiye-Madem hepsi iyi dogru, peki SEYTAN nerden cikti?

Ben- Nasil yani nerden cikarttin simdi seytani?

Kurabiye- Ben cikartmadim, herkesten duyuyorum seytani! SEYTAN kotu!!! reklamlarda bile gordum, kucuk boynuzlari ve elinde catali vardi.Arkadaslarim bile diyor seytan var diye, "Evil, Devil" diyorlar; oglanlar kufrederken hep "Devil" diyorlar...

Hem gecen gun aksam yatmistik ya; birisi aradi uyandirdi seni isle ilgili baska bi ulkeden; orda sabahmis galiba oyle demistin, senin anlattigin bir seyi yapmamis mi ne, sen hizli hizli konusup azarladin onu bye diyip telefonu kapattin "seytan gorsun yuzunu" dedin kendi kendine telefonu kapattiktan sonra! kizginken bi suru insani aradin sole yapin boyle yapin diye, kizginca uyudun, seytan o zaman galiba karistirdi islerini...

Ben- (GURK!!!)Seytanla ilgili sormak istedigin ne kuzum soyle?

Kurabiye- Ya anlamadin mi?Peki madem hersey guzel iyi Tanri herseyi herkesi yaratti deyip duruyorsun bana, peki seytani da mi o yaratti?
Mutlaka o yaratmis o zaman SEYTANi da o yaratti!!! neden yaratti o kotu seyi? hani hep iyi ve guzeli istiyodu?

Ben- Kurabiyecigim, sevginin karsiti NEFRET, bunu biliyorsun degil mi?

Kurabiye- Anneee bana cocuk muamelesi yapma besinci sinifa gidiyorum artik!!!

Ben- Pardon sekerim, cocuk oldugun ve ben de bunu bildigim halde su anda cocuk muamelesi yapmadim, sozumu bitireyim izin verirsen.

Bak simdi;

Siyahin siyah oldugunu beyazi da gordugumuz icin anlariz, veya diger acik renkleri...

Sevincin sevinc oldugunu anlamamiz icin uzuntuyu de gormus olmamiz lazim degil mi?

Mesela sen yuksek bir not alinca neden sevinirsin?cunku kotu not aldigindaki duygularini hatirlarsin degil mi?

Haberlerde gecen gun bur YUNUSU kurtardiklarinda yerinde duramamistin heyecandan ve sevincten, ancak ayni zamanda burada bir otelde hapis tutulmus akvaryumdaki kopekbaligi icin de ne yapsam diye endiseleniyorsun degil mi?
Ogrenci birligine girebilmeyi basarirsan imza toplayacaksin bu konu icin degil mi?

Iyi ve kotu farki; Tanrinin varligiyla yoklugunun farkidir bir tanem.
Iyilige inanmakla inanmamanin farkidir!

Tanrinin yoklugunun anina SEYTAN diyebiliriz.

Yani Tanri her turlu guzel bilgiyi bize vermisken biz onu ve aklimizin sesini dinlemedigimiz anda "Seytani" dinlemis oluruz ki aslinda SEYTAN diye korkunc bir yaratik yoktur.

SEYTAN sadece iyilige inanmamak, iyiligin guzelligini gormemek, sevgisiz kalip sevgisiz yasamak demektir.

Insan Tanrinin ogrettikleri ile iyiligi bulabilecekken tum ogrendigi sevgi ve guzelligi unuttugu anda olusabilecek bosluga bir isim bulunmak zorundaydi degil mi? Onun icin insanlar "seytana kandi", "seytan dedi, dinledi", "seytan gibi insan" filan derler.

SEYTAN insanin kendi icindedir bebegim.

SEYTAN olmak sevememektir, iyilige inanmamaktir.
Icinin baska olmasi, agzinin baska baska konusmasidir.

Kurabiye- O zaman onun da ne zaman ortaya ciktigi belli degil oyle mi anne?
Yani seytan da sonsuz sevgi kadar... O da mi kendi basina sonsuz?

Ben- Yok onun ne zaman ciktigi belli kizim.Basi da sonu da belli.

Sevginin ciktigi yerde ve sevgi ile iyiligin sonsuzlugunda, hani yatay sekiz ciziyordun ya seni bu kadar seviyorum diye gecen gun bana yazdigin notta, iste oradaki sonsuz sevgi dolusu olabildigi kadar sevgi boslugu da olusmustur evrende ve ona demistir insanlar SEYTAN diye.Tutulamayan sevgidir, anlasilamayan iyiliktir seytan.

Inanmamak, sevginin butunlugunu kabul etmemek, umursamamak hepsidir iste SEYTAN dedigin.

Inananmayan ve maalesef SEVEMEYEN insanin durumudur seytan.

Kurabiye- Anne.. anlar gibi oldum, sanirim artik korku filmi seyredebilirim seytanli meytanli...

Ben- HALA HAYIR bir tanem!

HAYIR!!! Birincisi 18 yasina gelene kadar oyle korku filimleri filan seyretmene bu evde ASLA izin verilmecek; ikincisi, ben senin yerinde olsam KOTULUKLE ilgili hayal gucumu gelistirecegime iyilikten yana harcardim cabami.

Gozune de aklina da zamanina da yazik be bir tanem; ne guzeldi bu gece izledigimiz "CJ7" mesela.. ve gecenlerde izledigimiz "Kung Fu Panda"...

Ve okulun basladigi hafta bana zorla izlettirdigin "The Inconvenient Truth"!!!

Hepsi bu bebegim; bu filmlerde de soyledigi gibi; en buyuk guc IYI olmaktir ve iyi dusuncenin kotu dusunceyi her zaman yenecegi gibi, iyilik icinde SEVGI ye inanan insanlar her zaman ve her anlamda hayatta basarili olurlar.

IYI hep KOTUyu yener...
Sakin ha sakin bu inancini yitirme benim aslan kizim!

5 comments:

hep said...

Senin bu Kurabiye'nin soruları ve senin O'na verdiğin cevaplar , beni öldürüyor.Kafam karışmasın diye içeriğini okumuyorum :) İyi ki benim kız, türlü baştansavmalarımı kabulleniyor :)
sevgiler

etki alanı said...

Bu diyaloglar bizde de var.Ama son zamanlarda,bir melek oluyorum bir şeytan!
Bu ergenlik sırasında,çatalımla dolaşıyorum anlayacağın.daha küçükken,sözlerle ikna daha kolay oluyordu...Sohbetin kıvamı ikimize de yetiyordu.Ama şimdi "erkek" oluyoruz ya,pek alınganız,bildiğin gibi değil arkadaşım...Dik başlıyız ve uyarılar ve ikazlara gerek yok olmadığı mesajları,ayan beyan...
Ne dersen de,kız ve erkek çocuğunun gelişimi çok farklı,ya da kabullenişler daha farklı...Gerçi yakınlardaki şeytanın esintileri bunlar ama,temkin diyorum kendi kendime..
Dilerim kurabiye değişmez...
....
Bu diyaloglarınızla bir ödülü hakettiniz...
Öğrenmek için bana uğramanız gerekiyor...
Sevgiler..
TüTü

Anonymous said...

:( korkarım sen yazı yazsan bile bizim burdan yazılarını okumamız epeyce zaman alacak gibi..bloggere de yasak geldi....

du bakali nolacek diye diye....

Anonymous said...

dolaylı yollardan girdiğim için anonimus erectus olarak görünüyo yorumum.. üstteki yorum bana ait..ben kim miyim tabii ki hep :)sevgiler

Kubilay Kızıldenizli said...

Tanrı ve şeytan yorumuna bayıldım. Bu yorum inanlık tarihindeki iki çizi mücadelesinin tarihidir. İyi ve kötü çatışır ve bir tarih yaratılır.
Ben işte bu yoruma inanıyorum ve insanlık senin gibi çocuklarını eğittiklerinde bu mavi atlastan beşik onlar için daha güvenli olacak.
Çok teşekkürler, aklına sağlık..Kurabiyene sağlık ve mutluluklar.