Thursday, October 30, 2008

Blog sahiplerinin uzerine olu topragi serpilmis gibi...

Vallahi de basariyorlar.

En iyi yontemdir "Bol ve yonet" veyahut "Korkut ve yonet".

DUNYADAN TURK BLOG SAHIPLERINE!breyk breyk over.... ?????..... (ses yok!)

Arkadaslar!Biz ne yapiyorduk?

1)Gunluklerimizi ve sacmasalak da olsa butun ozellerimizi paylasiyorduk birbirimize, birbirimizin mahremiyete saygi duyduguna guvenerek.

2)Gundemdeki konulari kimi protest, kimi mizahi, kimi kara mizah kendi uslubuna gore birbirimize hatirlatip bazen cozum onerileri ile bazen de sadece "hey uyan; bunu atladiysan bundan da haberin olsun" amaciyle cicik cicik mincikliyorduk.

3)Tum pozitif duygularla vatan ve millet butunlugu icin birbirimize kutlamali cagrilar yapiyorduk.

4)Bazi ozel konularimizi kimimiz sembollerle kimimiz ta da kendisini anlatarak hem paylasip rahatliyor hem de "akil akildan ustundur" keyfini yasiyorduk birakilan yorumlarla.Bunlarda da en kuvvetli olanlar empati dolu mesajlardi ki; insan kendisini yalniz hissetmedigi her anda daglari bile deler bunu hepimiz biliyoruz.

5)Gundemi birak; herhangi bir dusunsel, tensel,dinsel,fiziksel,ahlaksal, sel..sal..sell..soll..sull.. taciz oldugunda tek bilek olup DANNN diye yumruk cakiyorduk konuya.
Bizimki mahkeme karari miydi? hayir.
Ama bizim cevremizde yetisecek bebelerin bu ahlaki tutumdan ornek alacagini hissedip hic olmazsa gelecek nesil icin birbirimize sinyal gonderiyorduk.
O moralle yanimizdaki emanet bebeye ogreti sunuyorduk cocuk dilinde.

BU ARADA BELIRTEYIM; SOZUM HALA DUYARLI TAVRINI SURDUREN BLOG SAHIBI ARKADASLARIMIN MECLISINDEN DISARI;
ancak;

-Oculer;
"Blogger kapandi; acilsin mi; acilacak HAK HUKUK; simdi ne yapacak herkes; DIYARBAKIR.. MAHKEME KARARI.. hala yargida.. (hepiniz potansiyel suclusunuz cocugunun gelisimini blogunda yayinlayan hain de dahil!!!).. HEY SEN!!! NE YAZDIN BAKAYIM?"
"Ah bi dakka ya pardon; yanlislik yaptik aniden kapatmakla, bari yedeklerinizi alin sona kapatalim; illa bi bahane buluruz! sen bana ne dedin? ha ne? BOOOOOO!!!!ham yaparim bak seni" dediler...

"ay ham yapar mi beni?" korkusuna dusuldu nedense bir suru tatli, duygulu, protest, paylasimci, gicik, sinirli, asla sinirsiz, oole havada siir gibi dortlukler yazan, bi suru yazarli hali tek yazara inmis, olu taklidi yapan, bayilmis gibi davranan,bir sure sonra olay duruldugunda "ben sundan dolayi(cok onemli olacak o sebep) buralarda yoktum; netten ve basindan takip ediyordum ah tu kaka buna kizdim buna sinir oldum" filan diye bunca olayi tek post da toplayip aramiza donecek arkadaslara sesleniyorum.

LUTFEN OLU TAKLIDI YAPMAYI BIRAKIN!

*Devletin odullu bir sanatcisi bir suru cocuga tecavuz ediyor ; sonra "ay pardon" diyor, basinda sadece bir magazin haberi kuvvetinde konu gecistiriliyor.

*Pis biyik 14 yasinda bir cocugu ailesinin de rizasi ile uzun sure taciz ediyor; fukara aileye ne verildiyse (ikna?tehdit?maddi imkan?) bir anda davanin sekli degisiyor, adam seyini sallaya salaya cikiyorbir de ahkam kesiyor.

*14 yasinda anne olan kiz icin bangir bangir haberler henuz cikmisken ayni aksam ayni hastanede 15 yasindaki bir kiz-kadin dogum yaparak anne oluyor.

*Bu arada Cumhuriyetimiz 85.yasina basiyor.Magazin habercileri; kim turban giydi-giymedi, kim smokin giydi giymedi pesindeyken ATAM'in imza attigi Cumhuriyetin 85inci yildonumunde "ulke yonetimindeki liderlerin esleri" sevgili bayan arkadaslarimiz turbanlari ile boy gosteriyorlar resimlerde.

*Sonra bakiyorlarki bahsi gecen sanatci bir tek Ankara'da degil Istanbulda'da bir suru cocuga tecavuz etmis; DNA lar ortusuyor ancak hala aktif bir ceza adimi yok gorunurde.

*Tiyatrocu diye bir cok oyunda ve dizide izledigimiz kadinin bi tanesi reyting reyting kaygisi ile "Bir erkegin 2 kadini olmali" diyor.

*Sonra, bir suredir acik denizlerde "korsanlar" turedigini duyumsuyoruz, kendi kendimize guluyoruz "aman ya, cok fazla film seyrediyor bu millet" diye... Sonra aniden korsanlar bir Turk gemisini kaciriyor iyi mi? Kimi cagirsak ki? Burnunu kasiyip cozum bulan viking "Viki" bizim bildigimiz en iyi kahraman!

yazarim da yazarim ama...

SUSMAYIN! Ne olursunuz beklemeye almayin motoru...
Karbirator isinabilir.
Elektrik iletiminde "ark" olabilir :)))

Tas dusebilir...
Ayi cikabilir...

Ne bileyim FiL yiyebilir butun kislik gidanizi... hatta besbin kislik gidanizi...
Fil ya... ne bilsin midesi kocaman.

Bak elimi uzattim; soz veriyorum bisiy olmucak; acimiycak; noolur noolur noolur :(

GERi DONUN.

8 comments:

elektra said...

elektra'dan gulteinien'e breykkk breykkk pııhhhpıhhhh:) buradayız buradayız yahu. yasak sırasında bile suç işleyerek yazdık. ha yazılanlara yorum yazmak zor idi kullandığımız kapı baca yöntemleriyle... senin o bahsettiğin tüm başlıklar gündemimizde efendim:))) en çok da tecavüzün kimden geldiğine bakmaksızın kendisine tepkimiz çok büyük. benim yani:)
paylaşmaya devam:) sevgiler...

etki alanı said...

Ah benim bu bilgisizliğim yok mu?Teknik bilgimin eksikliği ile internetimin kapalı olması nedeniyle,iş yerimdeki bilgisayardan takip edebildiğim kadarıyla idare edebildim.
Bakıyorum ki bir çok blog protesto için kendi bloglarına yazılar yazmış.Denemekten canım çıktı,beceremedim.Çocuklarıma"mutlaka bilgisayar kurdu olun"diye tutturdum.Onlar şaşkın,"herşeyi size sormaktan yoruldum,beceremiyorum "dedim.Bir yere dokunurum da herşeyi silerim korkusuyla kendimi beklemeye alıp sadece bloglar açılsın adı altında toplanan bir bloğa destek amaçlı imza attım.Tüm blogları dolaşıp gelişmeleri sessiz takip edebildim anlayacağın.İş yerinde kısıtlı zamanlarım olduğu için yeni bir post için sakin bir zaman yakalayamadım.Önümüzdeki hafta evdeki bilgisayar tamir oladuğunda daha rahat yazacağım.Durum böyle olunca senin konu başlığına uygun bir pozisyona girmiş oldum(araziye uyum sağlamak böyle olur derrrmişimmmm).
74 değil de 76 yaşında olan amcayı bir yakalasam parçalayasım var da...Nasıl rahat konuşuyor pislik...
Bir de adamın yaşından dolayı acınası durumlar ortaya çıkıyor.
Sanki tecavüzün yaşı varmış gibi...
Doluyum anlayacağın.Bir toparlanayım döküleceğim inşallah..
Öptüm seni..

Vladimir said...

Biraz sinirlerim bozuldu, yazmaya dair isteğim köreldi. Ama haklısın yazmalıyız.

ABİ said...

bizzat ark halindeyim bu konuda ama.. :)
ark, ark..

GULTEINEN ENKELINI said...

@elektra; suc islemelerinizde elinizden optum!tecavuzun hangi anda nereden gelecegi mechul bilincinde olmak ne guzel efenim:)
@tutu; su teknolojik ozurumuzu ikimizin de tedavi etmemiz gerekiyor :P
@Vladimir; lutfen sen yazmayi kesme, yazdiklarinda "aha iste ben aslinda bunu boyle yazacaktim" diye hem uzulup hem seviniyorum.Eminim bi suru ayni okuyuucun vardir.
@abi; yine ark yapti o ceviz ici yaa...

denizanasi said...

çok haklısın... geçenlerde ben de aynı şeyi düşünüyordum. sanki insanlar-buna ben de dahil- kaçarak olmamış gibi davranıyor. şu ünlü 3 maymun meselesi yani..

GULTEINEN ENKELINI said...

sevgili denizanasi, gercekten haklisin, son gunlerde sustum; ama sebebi tamamen ekonomik kriz dolayisi ile isyerimde yogunlasmam ve YINE yogunlasan ve hallatmem gereken ozel bazi sorunlar.
ben yine donecegim.

ancak bakiyorum, herkes donmus beni bekliyor; bundan da cok mutluyum :)))

Selin said...

Canım dediklerine sonuna kadar katılıyorum. Çok haklısın. Susmayacağız bundan sonra.
Sevgilerimle...