Sunday, May 11, 2008

Anneler Gunun(m)uz Kutlu, Cocuklarimizla Mutlu Olsun



Can Dundar, annesine acik mektup yazmis; gozumde bir damla yas ile okudugum bu yazinin altina benim de imza atasim geldi...

HEPIMIZIN, ONCE ANNELERIMIZIN ANNELER GUNU KUTLU OLSUN


"Sevgili annecigim,

Ne garip; yeni yeni farkediyorum ki, çocuklari anne olunca çocuklasiyor
anneler... Ve insan, zamanin nasil insafsiz bir ögütücü oldugunu bu rol
degisiminde anliyor. Eminim karnindaki ilk tekmemden, hatta doktorlarin
bundan sonra agir kaldirmak yok müjdesinden beridir iki kisilik yasiyorsun
yasami...

Dogum odasinda bir küçük el saçlarina tutununca degisti hersey ve o el, o
saçtan hiç eksik olmasin istedin. Kimbilir kaç geceyi karyola basuçlarinda
derin iç çekisler dinleyip hüzünlenerek uykusuz geçirdin, kaç emzirme seansinda bitkin uyuyakaldin. O gün bugündür hayati, bir toprakla çiçegi kadar ortak üretiyor, tüketiyoruz.

Yol boyu, kusurlarini hiç görmedik birbirimizin, yeteneklerimizi abarttik
karsilikli; toz kondurmadik üzerimize, kol kanat gerdik...

Ben dünyanin en iyi evladiydim, sense tarihin en iyi annesi...
Her çiglikta basucumda bitecegini bilmenin güveniyle büyüdüm. Her derdimde benden çok
dertlenecegini bilmenin o bencil aliskanligiyla ayakta kaldim.

Sevginle donandim... Ama sonra birden o korkunç çark devreye girdi ve yasamin acimasiz kurali isledi: Büyüdüm... Senin kollarinda senden habersiz, bambaska bir ben çikti ortaya. Bazen o eski ben e hiç benzemeyen bir ben ...

Çünkü farkettim ki anlattigin masallarin yasamda karsiligi yokmus. Kizlar bir prens umuduyla kurbagalari öpedursun, ben her yalanda burnumu yokladim. Sasirdim. Bostandaki lahanalarin, isirilmis lahanalarin ve benzeri pastoral ninnilerin modasinin geçtigini gördüm sokakta...

Söyleyemedim sana... Yasamin degistigini, eski tecrübelerin artik eskisi kadar geçerli olmadigini anlatan kitaplari salonun ortasinda açik biraktim, açip okuyasin diye...

Her kusagin o vazgeçilmez ikilemi depresti yeniden: Devir de amma degisti diye yakinirken sen; ben ilginle boguldugumdan dertlendim. Bir yerim yaralandiginda Anam görürse ne kadar üzülür diye gizlemeye çalismak küçük bir çocuk için nasil bir yüktür bilir misin? Acindan çok onda yaratacagin aci, acitir canini...

Oysa ne çok acilar paylastik seninle...Ve ne çok sevinçler yasadik beraber...Nasil dar günlerde yardima kosup, kaç senligine ortak olduk birbirimizin? ... Lakin artik kafesten uçma vaktiydi. Danalarin girdigi bostan da ayakta kalabilmenin yolu, tek basina kanat çirpmayi ögrenmekten geçiyordu.

Yargiladik birbirimizi bir dönem...Sorguladik... Sen bana es dost çocuklarini örnek gösterdikçe, ben seni es dost ebeveynleriyle kiyaslar oldum. Sen her sohbete Bizim çocuklugumuzda... diye basladikça ben, degisen
takvim yapraklarini koydum önüne... Nasil da zalim bir çark bu degil mi?

Doguyor, doguruyor ve günün birinde yuvadan uçacagini bile bile koca bir
ömrü karsiliksiz veriyorsun... ...Ve hayat birden issiz bir adaya dönüsüveriyor. Sonrasi kâh bir kapi zili beklentisi, kâh bir mektup,kâh bir telefon sesi... Gizliden gizliye özlenen bir torun müjdesi...

Fotograflar sarardikça solan bir yasam ve uzaklastikça yakinlastigimiz bir mazinin geri dönmez anilari... Yazilarla konustuk öyle zamanlarda...Bakislarla anlastik. Aglastik birbirimizden gizleyerek acilarimizi... Bir mimikle özlestik, bir gülüsle kavustuk. Ben büyürken seni de büyüttüm.

Simdi çok daha iyi anliyoruz birbirimizi... Çünkü küçücük bir el saçlarimi
kavriyor geceleri... Karyola baslarinda uykusuz geceler geçiriyorum.
Pastoral ninnilerle büyütüyoruz oglumu; yalanci çocuklarin burunlari uzuyor
masallarda, öpülen kurbagalar prens oluyor.

...Ve yasamin degistigini, eski tecrübelerin geçersizlestigini anlatan kitaplari kaldiriyoruz salondan gizli gizli... O korkunç çark, acimasiz bir hizla dönmeye devam ediyor. Zaman, ögütüyor kusaklari...

Insan ancak mahrum kalinca anliyor sevginin degerini... Bense sevginden mahrum kalmaya fazla dayanamayacagimi biliyorum.
O yüzden bu Anneler Gününde sana upuzun bir ömür diliyorum.

Hem biliyor musun?

Ben Seni çok seviyorum ......"

5 comments:

Düşgezgini said...

Anne olma ayrıcalığına sahip şanslı biri için en güzel şey canından parça olan sevdiceğinin gülümsemesidir.
Yaşamında sana hep gülümsensin anne.
anneler günün kutlu olsun.
Melekler öpsün anne yüreğinden.

anemon said...

anneler günün kutlu olsun ablam

denizanasi said...

anneler günün kutlu osun.

YILDIZNAF said...

Merhaba O Sehrin Melekleri,

O kadar cok benziyoruz ki birbirimize.

Yani Kurabiye ve sen; Sevgikopegi ve ben !

Sizi gorunce bizi; bizi gorunce sizi gormus oluyorum.

Sonra oturup hepimiz adina cok mutlu oluyorum!

Onlar bize, biz onlara sahip oldugumuz icin.

Anne olmak cok guzel....

Bunlara anne olmak daha da guzel...

etki alanı said...

İyi ki anne olmuşum!
İç sesimin dışa vurumu bu sözler...
Okumamıştım,teşekkürler...
Öpüldün,öpüldün,öpüldün...
TüTü