Sunday, April 27, 2008

Mal Beyanimdir




(27NISAN2008 DE YAYINLADIGIM ASAGIDAKI YAZIYA DUZELTME 11Mayis2008:
YORUMLARDAKI BIR UYARIYI YAZININ UZERINDE DE YAYINLAMAM GEREKTIGINI DUSUNDUM.
YORUM; SEVGILI GODDESS ARTEMIS'DEN GELMIS " Sevgili GULTEINEN ENKELINI,Bu "mal beyanı" CAN YÜCEL'e değil, METİN ÜSTÜNDAĞ'a aittir. Forward maillerle gelen yazılarda böylesine vahim hatalar olabiliyor. Asıl sahibine ayıp ve haksızlık olmaması için yazınızı düzeltmenizi öneririm. ")


Can Yucel mal beyaninda bulunmus belki uzuuun bir yazinin parcasidir bu bana bir lokma geldi bugun soyle diyor e-mail :

Can Yücel`in MAL BEYANI

1-Avsa adasinda üç daire, dört üçgen, bes dikdörtgen
2-Gökyüzünde bi bulut
3-Bitlis'te beş minare
4-Biri yazlık, biri kışlık iki platonik sevgili
5-Büro mobilyası ve çelik kapı üreten bir fabrikanın öğle üzeri yaslanıp sigara içilen beyaz duvarı
6-Islıkla da çalınabilen dört anonim türkü
7-Palandökende bir palan, iki döken
8-Kastamonu'da üç kasto


Ay birden esinlendim; benim neyim var neyim yok oldum bir anda elimdekini sayasim listeleyesim geldi dogru ya; bu tanimlanan zenginligin yaninda benim de bir ortadirek olasim vardi; listemi yapmaya basladim :

MAL BEYANIMDIR

1)yastigi gordugum anda beni uyutan huzurum, ama gerektiginde minimum uyku ile gunluk yasantima kristal bir zihinle devam edebilmek

2)once benim, sonra sevdiklerimin sagligi (hani ucaklarda diyorlar ya once maskeyi siz takiniz ki sevdiklerinize bir faydaniz olsun hesabi)

3)Kurabiyemin varligindan ve ona duydugum sevgiden kaynaklanan haz

4)Kurabiyemin bana duydugu, her hucremde hissettigim sevgiden ve guvenden duydugum haz

5)Hala is hayatinda birseyleri birilerinden daha iyi yapabiliyor, bilebiliyor olabilmek ve bu bilincle yaptigim bilgi transferi, meslek sahibi yapabildigim genc arkadaslarim

6)Hala aranan sevilen olmak, ailemin cakiltasi olmak, aklimi seveyim olmak

7)Kurabiyemle "bak sen bunu yapabilir misin?" oyunu oynarken; 42 yasimda hala 12 yasinda yapmayi basardigim "bas ustu kurbaga" hareketini yapmayi basarabilmek :))

8)dilimi uce katlayabilmek :) (sikiysa yap bakalim!)

9)3 hafta once ektigim biber tohumlarindan cikan biber bitkilerikizartma yapcam biberlerden bir ciksinlar bak!!)

10) 2 ay once ektigimiz 20 adet hurma tohumlarindan alde ettigimiz bir adet 20 cm boyundaki cuce hurma agaci(palmiye agaci gibi hani), torunlarim golgesinde yatacak :P

11)Baliga gittigimizde adeta oltalarimiza dogru kosan kilolarca balik

12)ulkemden binlerce kilometre otede 23 nisan icin kurabiyemle beraber hazirladigimiz Turk cocuklarinin folklor gosterisi resimleri ve, ve de hatta, bu gosteri icin canim arkadaslarimdan aldigim tesekkur mektuplari

13)Kurabiyemin 3uncu ceyrek yil karnesi(arapca'da bile notlarimizi yukseltmisiz valla!)

14)Notlarin da bir gram ilerisinde kurabiyemin ogretmeninden duydugum; kurabiyemin "insanliga dair" ovgu hak eden ozellikleri(hep diyorum ya bir casus olsam da sinifa girsem naapiyo orda kime ne diyo, ona kimler ne diyo filan)

15)Hizla ve cokca okudugum kitaplara bakarak beni ornek alip, kurabiyemin ice donmeden yasina gore adeta bir kitap kurdu olmasi

16)Kusadasinda binlerce kus ve hayalimdeki ada

17)soludugum bedava hava

18)kana kana ictigim bardaklarca su

19)gozumu kamastiran gunes

20)Yuzumdeki gulumseme

Ilgili ve ilgisize not: HIC BIRI BEDELI OLMADIGI ICIN SATILIK DEGILDIR

7 comments:

hep said...

Mal varlığında gözü olanın, gözü çıksın...Huzurunuz , mutluluğunuz ve sağlığınız daim olsun.

Tabiat Ana said...

allah arttırsın canıkom:)
(maşallah diyelim:) )

Şevval Elif SOLMAZ said...

Bunlardan başka benliğimize varlık katan mal varlığı varmı ki :) Mutluluğun daim olsun ablacım ;)

Şevval Elif SOLMAZ said...

Ablacım izin verirsen bu konuyu mim haline getirerek arkadaşlarımın önemsediklerini öğrenebilirmiyim? :) Çok güzel olur bencee

GULTEINEN ENKELINI said...

hep, tabiat ana ve elif sevval sagolun sevgi dolu iyi niyetleriniz icin..

sevgili elifcigim; tabii ki bunu mim yapabiliriz; hatta iyi bile olabilir; bir bakalim kimlerin neleri varmis neleri yokmus:))))
cok eylenceli olacaga benziyor:)

Goddess Artemis said...

Sevgili GULTEINEN ENKELINI,

Bu "mal beyanı" CAN YÜCEL'e değil, METİN ÜSTÜNDAĞ'a aittir. Forward maillerle gelen yazılarda böylesine vahim hatalar olabiliyor. Asıl sahibine ayıp ve haksızlık olmaması için yazınızı düzeltmenizi öneririm.

sessiz balik said...

merhaba
blogunuza ilk ziyaretim , pek çok yazıyı okudum bu arada ama konu mal beyanı olup içeriğinde de bir esprisinden esinlenerek öyle güzel yazılmış şeyleri bulunca yorum yazmak istedim.