Saturday, September 13, 2008

Hangi hayallerinizden vaz gectiniz? Mim!!!


Size de cagrisim yapmistir.
Bir kredi karti reklaminda duydum bunu; ama bir saat belki dusundum sonrasinda...

Haa bu arada; gercekten basarili bir reklam bence, goruntuler filan.. ta ki asil mesaj gelene kadar cok basarili bir derleme...

Bu reklami izlerken HANGI HAYALLERIMDEN VAZGECTIM BEN? diye sordum kendi kendime.
Liste yaptim hatta, hayatim bir film seridi oldu adeta.
Hatta daha da oteye gittim; HANGI HAYALLERIM GERCEKLESTI dedim.

Bir de SU ANDAKI HAYALLERIM NE? diye sordum kendi kendime.

Hadi paylasalim madem.

Vaz gectigim hayallerim:
1)8 yasindayken karnina bastigimda konusan bir bebegim olmasini cok istemistim.Ablamin Manolya'sini cok kiskaniyordum Almanyadan bir aile dostumuz getirmisti Manolyayi.Ablam bazen ona sarilmama izin veriyordu.9 yasima geldigimde bu hayalimden vazgectim,Ailemin bana oyle bir bebek almaya gucu olmadigini ogrenecek kadar buyumustum.
2)11 yasinda; ilkokul 5.sinifta trampet takimina girebilmek icin hayal kuruyordum; ama takima girmenin kurali o okulda en az 2 yil okumus olmakti.Bergama'daydik.Ailem o yil tayin olmustu Bergama'ya, benim sucum yoktu ki...Takima alinmadim cok agladim; hayalimden vazgectigim anda baska bir okulda ogretmen olan annem girdi devreye, ve ben bir sonraki bayramda sokaklarda trampet calarak yurudum(benim icin hicbir anlami olmadan... cunku gerceklesmis bir hayalim degildi artik, ben haylimden coktan vazgecmistim)
3)15 yasinda basketbol takiminin en iyi oyuncusu olmayi hayal ettim.Takimdaydim, iyi oynuyordum, ama hic bir zaman "en iyi oyuncu" olamadim, maalesef; hizli kosuyordum pire gibi ama kollarim zayifti...hayalimden vaz gecip "takimin bir parcasi" olmanin daha degerli oldugunu ogrendim.Vazgectigim hayalimle 6 yil takimin bir parcasi oldum.
4)ODTU siyasala girmeye calistigim yil 1985 di.Bu benim hayalimdi, ama ben maalesef dorduncu tercihimi; Istanbul Uni.Uluslararasi Iliskileri kazanmistim.
Sindirmem zaman aldi.
5)1993 yilinda Fransa'ya yerlesmeyi dusunerek bir (yaz) dil kursuna gittim, 4 yildir biriktirdigim butun paramla.
Evet hayalim kadar guzeldi Fransa; ama yerlesecegim yer degildi.
Vaz gectim.
6)94de evlendim dunyanin en mutlu evliligini yapmak icin, hayallerimdeki evliligi yasayacagima emindim.Olmadi.11 yil sonra bu hayalimden vaz gecip havlu attim.
7)Tam Kanadaya goc etme planim/kararim varken Dubaiden is tekilifi aldim ve eksi 40 dereceye tasinacakken arti 40 dereceye tasindim 2004de!(iyi de oldu valla kemiklerim isindi; ben cok usurum cunku)

Gerceklesen hayallerim:
1)Hep duygulu,akilli,duyarli bir cocugum olsun derdim genc kizlik zamanlarimda; kurabiyemle odullendirildim.
2)"Ben yonetici olarak dogmadim ama ogretimlerimle harika bir yonetici olabilirim" dedigim anda odullendirildim; aktif bir ekibi kurmak uzere yonetici olarak atandim.
Ekibimi kendim kurdum.Hepsi benim kadar duyarli ve sorumlu.
3)"Hayir" demeyi ogrendim.
4)"Sakin"olmayi ve bogazin 9 bogum oldugunu ogrendim.

Simdiki hayallerim:
1)Kurabiyemin basarili bir sekilde liseyi bitirdigi mezuniyet torenine gidecegim.
2)Kurabiyemin cok istedigi universitede okumaya baslayacagi gun onunla gidip kayit yaptiracagim.
3)Kurabiyemin bebesinin kokusunu cigerlerime cekecegim; O ve onu cok seven sevgili esi bana gulumseyerek bakarken.
4)..................
5)..................

Simdi sira size; sizin VAZGECTIGINIZ HAYALLERINI NAYDI?, GERCEKLESEN HAYALLERINIZ NE?, AKLINIZDAKI HAYALLERINIZ NE?


Benimle oynar misiniz sevgili abi, uctemmuz, artemis, Tutu, Gulcin, ruhdagi ve Vladimir? (hep demek isterdim ama o pasif icici olarak takiliyor:)))

6 comments:

gülçin said...

hmmm. haftasonu ödevi :) düşünelim bakalım. sağolasın.

Goddess Artemis said...

Güzel ve benim için bir o kadar da kolay bir yanıtı olan bir mim başlatmışsınız. Beni de dahil ettiğiniz için teşekkür ederim. En kısa sürede yazacağım! :o)

Vladimir said...

Okurken icim `cizzz` etti. Bunu yazmak zor olacak. ama dur bakayim aklima bir seyler gelmeye basladi.. Hatirliyorum.

etki alanı said...

Daha yeni gördüm....Halbuki çok sık okurum seni..Çok hızlı gitmişsin...En kısa zamanda hemen cevaplıyorum....
Bütün yazılarında,çözülmesi gereken şifreler var...Sanırım aklım onlarda takıldı...Kendimi çözmek gibi olacak,eğer seni çözebilirsem...
Görevimiz tehlike!
Öpüldün...
TüTü

ABİ said...

bende yazacağımdır ama acık zaman..

Bambam Kemal ile Annesi said...

Ben daha gencim.Daha çok hayallerim var.yarısının gerçekleşmeyeceği bir gerçek.Ama tüm çocuklardan daha şanslı olduğumu söyleyebilirim.Annemin bana sağladığı imkanlardan dolayı.(Tütü)
Gerçekleşen hayallerim;
-İyi bir üniversite okumak,
-Babamdan kurtulmak,(Öldürdüm onu gibi oldu dimi:))
-Bir işe girmek,
Gerçekleşmeyen Hayallerim;
-Profesyonel olarak bie değil,herkesin karşısında bir oyunu veya dansı iyi bir şekilde sergilemek,
-Yurtdışında okumak,
Gerçekleşmesini beklediğim hayallerim;
-Yurtdışına ailemle birlikte geziye çıkmak,
-İyi bir koca :)
-En az 3 çocuk:)Şaka şaka en fazla 2çocuk.
-Üniversitede İngilizce Bölümünde Profesör olmak,
-Kursunu aldığın ispanyolcayı ana dilim gibi bilmek...
daha var da aklıma gelmiyor.Şimdilik bu kadar...ama bu hayaller konusu gerçekten güzel.Kimse gerçekleşmeyen hayallerine üzülmesin,gerçekleşenlerle mutlu olmayı bilmek lazım ki diğer hayallerimiz gerçekleşsin.Hayat gönlünüzce olsun diyerek yazımı bitiriyorum.
Çakıl Taşı Z