Monday, October 01, 2007

YASAM i daha cocukken ogrenmek lazim


Kurabiyemin okulunda en sevdigim seylerden birisi bu. Sadece ogrenim degil, benim gonlumu de ferahlatacak kadar egitim de veriliyor.

Bu hafta "Kazan ve Okut" haftasindayiz.

Ozetle her cocuga bir liste ve bir zarf verildi, listede yasina yakin isler ve tahmini fiyatlar var.Biz yapilcak isler listesinde yaraticilik yaptik, bi suru baska sey ekledik.

Cocuklar para kazanacak ve kazandiklari paralari OKUYAMAYAN baska cocuklara bagislayacak.

Bu yazi ilk eve geldiginde kurabiyeme soyle dedim "senin para kazanmani saglayacagim ancak bu haftanin sonunda ciddi bir para olacak cocuk skalasina gore.Istersen bu parayi istedigin bir oyuncak icin harcayabilirsin ya da okuyamayan bir cocuga birkac kitap alinmasi icin harcayabilirsin bu parayi."

Nefes bile almadan cevap verdi "ben bu haftanin bir parcasi olmak istiyorum, ben kazandiklarimi bir cocuga vermek istiyorum" dedi cocuk diliyle.

Emin oldum; kampanyaya ben de 4 elle sarildim.
Dunden beri; arabayi yikadi, bulasiklari temizledi ve makinaya yerlestirdi, makinayi calistirdi, camasirlari asti, ellerimi torpuledi, cay yapti bize cay servisi yapti ve 3 kere konteynera cop atti.
Toplam tam 24 dolar kazandi.
Yarin da kediyi yikayacak, kucuk puppy lucky i yikayacak ve hayal gucunun izin verdigi evde yapilmasi gerektigini tespit ettigi baska isler de yapacak, bizim iznimizle.

Kurabiyem para kazaniyor, daha da kazanacak ve bunu ihtiyaci olduguna inandigi " baska bir cocuga" verecek.
Alninin terini verecek; emegini verecek baska bir cocugun mutlu olmasi icin...

Olanlardan cok memnunum!

13 comments:

YILDIZNAF said...

Sobelendiginin farkinda misin Enkelini'm....Sevgilerle...

SERAP said...

Bu Gerçekten çok güzel bir olay.Bir kenara not ettim ama uygulayabilmem için kızımın azcık daha büyümesi gerekli galiba...

SERAP said...
This comment has been removed by the author.
gülçin said...

ne kadar kişilik geliştirici bir uygulama bu. hem oyun gibi, hem hayat. aferim.

GULTEINEN ENKELINI said...

yildiznaf noolur bana annat sobelendigimde nooluyoooo???
heheh

GULTEINEN ENKELINI said...

eylulcum vallahi bu mantikla kizimi yetistirmeye calisiyordum ama bir egitim kurumdan sertifika almis gibi hissediyorum simdi kendimi..
yemin ediyorum ise yariyor.
zamani gelince unutma e mi?
sevgimle kal

GULTEINEN ENKELINI said...

gulcincim; guzel tarafi da anne ve babalara insan olduklarini hatirlatiyo, dini dili rengi ne olursa olsun her cocugun herseyden once sadece COCUK oldugunu hatirlatiyo bi de...
yasayalim....
hatirlayalim:))))

etki alanı said...

Ben de sobelendim ve ne yapacağımı bilmiyorum.Göreceğiz.
Kaç zamandır ziyaret edemiyorum.Yine muhteşem konulara değinmişsin.Hemen oğluma,bu okuldaki gibi bir amaca hizmet edebileceğini,kendi okulunda böyle bir uygulama başlatabileceğini söyledim.Çok hoşuna gitti.
Bunun için teşekkür ederim.Enerji getiren konular bunlar.

Tabiat Ana said...

sizi tebrik ederim gerçekten çok güzel bir olay. Örnek alacağım ..

hep said...

Harika,çok güzel bir fikir gerçekten.Gerçekten emeğini katarak,iyi bir işe yaradığını bilerek, bunu duyarak kazanıyor olması ve bunu bir başkası yararına feda etmesi çok yararlı olacak onun için.Gözlerinden öpüyorum onu.

GULTEINEN ENKELINI said...

tabiat ana; gercekten cok guzel:))
bugun lucky yi yikamasini bir gorseydin, nasil sevkle...
kediyi yikamayi ve utu yapmayi yarina birakti, cok odevi vardi kurabiyemin.

GULTEINEN ENKELINI said...

hepomutsuzcocuk.
bugun 2 satirlik siirini soyledi bana:
"Para vermek
Emek vermektir"
bunu 9 yasinda anlamis olmasina o kadar memnunum ki...

denizanasi said...

evet. ben de bu sistemi uygulayacagım. hedeflerim arasında :)