Sunday, August 12, 2007

REHBER


Turist rehberligi yapiyorum yil 1989-1991 arasi.
Nasil bir ulkemiz var tas tas kare kare butun ulkeyi ezberlemek mumkun mu?

Aliyorum grubu, ya istanbuldan, ya Kusadasindan, ya Marmaristen..
karis karis cevrede turistik, tarihi, eglence icin ne varsa geziyoruz.
Bir gece once gidecegimiz yeri kitaptan satir satir tekrar ezberliyorum.
Sabah anlatiyorum:)

Otobus ya da midibusun on kapisinin onundaki merdivenlerdeyim ben, elimde bir mikrofon, yol yarim saatlik de olsa 4 saatlik de, gorevim turislerimizin yol boyunca sikilmamasini saglamak.

Hayatimda hic bu kadar bortu bocekten bile hikaye yazmamistim:)))))

Efes harabelerine ilk girdigimde 1,5 saatte cikmistim.
En son girdigimde, 3 saat filan surdu tur, hafizanin ve hayal gucunun siniri yok ya :))

En guzeli de Kapadokya turu idi.
Epey bir yol gittik Israilli grupla Antalyadan Konyaya, orada bir gece konakladiktan sonra ver elini Kapadokya...

Yokustan asagi iniyoruz tam gun batimi; inanilmazzzz guzel bir goruntu.. Magaralar, sivri tepelerin uzerinde dusuverecekmis gibi duran taslar.

Otobusun onundeyim, tum otobus AYYYYHHHH OOHHHFFSSSSS diye kendinden geciyor manzaraya.
Gunes batiyor...
Benim elimde mikrofon.
Mikrofon ACIK!!!!!
AYYYY AMANINNN ANNECIMM BU NE YAAAA demisim:)

Kitaplardan ezberlemisim her yeri, yarin annatcam amaaa.. hayatimda ilk kez goruyom yafu buralariii..

Otobusun soforu basladi gulmeye kikir kikir.Ne deli kiz demistir.
Otobus sustu.Bakiyolar bana oole Garfield gibi.
BEN NE DEDDIM KI?ay annecim yaa bir cuval inciri berbat mi ediyom kiiii?

REHBERIMIZ NE DEDI KI?
BISIY MI KACIRDIK?
NEDEN IC CEKTI REHBERIMIZ?

Ben tabii aynen zirt tiris ehu ehu keh kuh :
"Vallahi" dedim.. "Yuz kere gordum buralari ama her gordugumde ilk kez gormus gibi duygulaniyorum"

Grup daha bir sevkle tamamladi Kapadokya turunu :)))
Eminim hala anlatiyorlardir ese dosta o DUYGU DOLU rehberlerini..
ehu ehu
keh kuh :)

No comments: