Thursday, January 15, 2009

Anlamak

Birisi bana “anladin mi?” dediginde anladiysam bile pat diye “hayir anlatamadin!” diyiveririm.

Universitede cok sevdigimiz bir hocamizin yerinde bir tepki ile bu konunun altini cizisini hic unutmam.

Ders Siyaset Bilimleri idi.Bu hocamizin egitim tarzi tum sinifi aktif katilima tesvik oldugu icin bizlere okumamiz gereken kitaplarin listesini ve bitirilmesini bekledigi tarihleri yilin basinda verir, kendisi de dahil hepimiz elimizi kolumuzu sallayarak derse girer konulari tartisirdik.

Yine bir beyin firtinasi sirasinda fikirlerini nefessiz siralayan bir arkadasimiz bir nefes aldigi anda hocamiza “anladiniz mi hocam?” diyiverdi.

Hocamiz “ben geri zekaliya mi benziyorum?” diye yanitlayinca sinifta buzzzz gibi bir hava esti ve hocamiz devam etti:

“Bakin cocuklar, medeniyet ayrintilarda gizlidir.

Sizler, neredeyse hepiniz mezun olduktan sonra seckin mevkileri hedefleyeceksiniz.

Kiminiz universitede kalacak kiminiz devlet icin kiminiz ozel sektor icin calisacak.

Once universitede almis oldugunuz egitime guvenilerek, daha sonraki yillarda da ayrica mesleki tecrubenize gore onemli sorumluluklar verilecek sizlere.

Ancak sunu unutmayin, hangi mevkide olursaniz olun medeniyeti ve gorguyu elden biraktiginiz anda bir magara adamindan farkiniz kalmayacaktir.

Ikili veya coklu gorusmelerde karsinizdaki kisinin zekasina guvenin.Anlatmayi surdurun.Onun anlamadigi bir bolumu size soracagini dusunerek konusun.

Sadece ‘emin olamadim teyid almaliyim’ duygunuza yenik dusuyorsaniz ‘anlatabildim mi’ diyecek kadar da alcak gonullu olun.

Karsinizdaki kisinin zeka seviyesi sizden daha dusukse ve bunu tecrube ettiyseniz bile bunu onun yuzune vurmayacak kadar medeni olun.Anlatabildim mi?”

Digerlerini bilmem ama ben cok guzel anladim hocam…
En cok da medeniyetin ayrintilarda gizli oldugunu anladim.

4 comments:

Asortik Krep said...

ne güzel anlatabilmişsin :))

Aurora Borealis said...

ne cok sey gizlidir ayrintilarda... anlatabilmek anlamakdan daha zordur bence

GULTEINEN ENKELINI said...

ne guzel ayrintilara girerdik isigim..
ozledim seni :(

Asortik Krep said...

Bu arada farkında olmadan ağız alışkanlığıyla anladın mı diyen biriymişim :) Yazında anladım :))
Gerçekten düşündüğünde o anlama gelebiliyor, bir pencere açtın hayatımda..Teşekkür ederim.