Wednesday, June 11, 2008

Nolcak bu isin sonu?

Fatih Altayli'nin 10 Haziran 2008 tarihli yazisini okuyunca "E pes yuh yahu!" oldum.

Programi izleyenler eminim Fatih Altayli gibi sok olmuslardir.

Hatta bu esnada ve hala Turk istiklal ve Cumhuriyetini Turk gencine emanet eden Ataturk'umuzun kemikleri de sizliyordur...

yazik... cok yazik...

"...Nuray'a "İnanç gereği diye yasama tarafından oluşturulmuş hukuku beğenmeme ve kendi inançlarınıza göre yargılanma talebinizin ortaya çıkmayacağını ve yarın öbür gün Müslümanların kadı mahkemesinde yargılanmasını istemeyeceğinizi kim garanti edebilir?"
diye sordum.
Çok samimi yanıt verdi.
"Kimse garanti edemez. Hatta isteriz de. Niye insan kendi inandığı hukukla yönetilmesin".....
......"İran'daki baskı rejiminin İslam'a örnek olamayacağını söylüyorsun ama facebook'daki sayfanda Humenyi resimleri varmış"
dedim.
"Evet var. Humeyni'yi çok severim" dedi
"İran'daki rejimi kuran o değil mi?" dedim.
"Onun kurduğu rejimi bozdular" dedi.
"Peki Humeyni'yi çok seviyorsun. Atatürk'ü de sever misin?" diye sordum.
"Asker olarak çok başarılıymış" dedi.
Askerlik vurgusu dikkatimi çekti.
Tam bir Milli Görüş çizgisiydi.
Sonra dönüp aynı soruyu diğer türbanlı konuğum Nuray'a yönelttim.
Humeyni'yi o da çok seviyordu.
"Peki Atatürk'ü seviyor musun?" diye ona da sordum.
Önce biraz şaşırdı. Ne diyeceğini bilemedi.
Sonra "Acaba düşündüğümü söylersem suç olur mu?" dedi ve yine büyük bir samimiyetle "Hayır Atatürk'ü hiç sevmem" dedi.
"Niye?" dedim.
"85 yıldır çektiğimiz çilelerin müsebbibi o da ondan" dedi.
"İyi de sevmediğin o adam Türkiye'yi İngiliz, Fransız, Yunan işgalinden kurtardı. Onun sayesinde bağımsız bir ulus olduk. O olmasa idi bugün burada yabancı bir ülkenin mandası altında olabilirdik. Sömürge olurduk" dedim.
Ama Nuray kararlıydı.
"Kurtuluş savaşını Atatürk değil, inançlı Müslümanlar başlattı. Maraş'ta bir kadının türbanına el uzatılmasıyla kurtuluş savaşı başladı. Atatürk'le ilgisi yok" dedi.
"Atatürk bu savaşı organize etmeseydi, Maraş'ta veya başka bir yerdeki bu gibi tepkiler ezilip yok edilirdi" dedi.
Ona da yanıtı vardı.
'Belki de daha iyi olurdu. Belki yabancı manda altında inançlarımız daha iyi yaşayabilirdik. Daha özgür olabilirdik'....."


3 comments:

Düşgezgini said...

Rejim dönem dönem safralarını atar,bu da böyle olacak...Demek ki daha atılma zamanı gelmedi safraların.

hep said...

Aynı haberi,haklı olarak sevgili Abi de bloğuna koymuş...Oraya yazdığım yorumun aynını buraya da alıyorum izninle...Ayrıca Abi bloğa Yılmaz Özdil yazısı da eklemiş, okunası bir yazı o da...


"Sosyal hayatta var olacakmış!!!Kurban ol sen o sevmediğin Atatürk'e.Sana seçme seçilme hakkı verdiği, ille de gireceğim diye tutturduğun üniversiteleri kurduğu için...Düşüncelerini savunan parti kurulursa kapatılırmış..Şuna açıkça şeriat istiyoruz desene.Bir de özgürlükten bahsediyor.Tabi canım, ülkede camiler kapatıldı, namaz kılınması, hacca gidilmesi,oruç tutulması yasaklandı..Haklı kız!!!Doktor olacaksın, erkek hastaya dokunmadan ,gözüne bakmadan muayene edeceksin..Senin istediğin rejimde kadın hakim olmaz bacım, kadı olur kadı...Seni de kadı yapmazlar bilesin..Üzerine üç karı daha alıp kafesli pencerenin arkasına oturturlar...Git otur evinde, efendi efendi ibadetini yap, kimsenin sana karıştığı yok istediğin buysa..Dahasını istiyosan bas git o çok sevdiğin Humeyninin ülkesine, orda o çok istediğin rejimin hazırı var,burada huzursuzluk çıkarma!!!

Hayatları takiye bunların!Herkes aptal, bir onlar akıllı! "

etki alanı said...

Seni kutluyorum gulteinen,
Ben de bir yazı hazırladım bu konuda,ama Fatih Altaylı'ya çok kızgın olarak...

Gerçek dindar ile sahtesi böyle ayıklanır ancak...
Sevgiler,
TüTü